Teknik Servis Birimi

 

  • İlgili birim tarafından UBYS sistemi üzerinden servis talep giriş işlemleri alanından talep işlemi yapılmaktadır.
  • Ürüne destek verilebilmemiz için üniversite demirbaşına kayıtlı olması zorunludur
  •  Gelen talep incelenir. Talepte belirtilen sorunun aynı iş gününde yazılımsal veya donanımsal bir arıza olduğuna karar verilmektedir. Belirtilen sorunun Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın çözümleyebileceği konular arasında değilse kullanıcıya UBYS üzerinden  kurum  içi  mesaj  gönderilerek bilgilendirme yapılmakta ve iş reddedilmektedir.
  • Kullanıcı bilgisayarındaki tüm verileri bilgisayarından ayrı yere bir yedekleme cihazına  yaptıktan sonra BİDB Teknik Servis Birimine bırakılmaktadır.
  • Eğer belirtilen sorunun işletim sistemiyle ilgili ise bilgisayara daha önce hazırlanan üniversitemizde kullanılan programlarında yüklü olduğu image tekrar yüklenerek sorun çözülür. Yazılımsal bir soruna destek verebilmek için ilgili yazılımın üniversitenin almış olduğu lisanslı veya ücretsiz bir program olması gereklidir. Birimimizin kullanıcıların kendi istekleriyle yükledikleri lisansı olmayan programlardan sorumlu değildir.
  • Eğer belirtilen sorun donanımsal ise ürün garantisi kontrol edilir ürün garantiliyse ilgili firma ile iletişime geçilip arızalı ürün kaydı açılır. Ubys sistemimden ise ilgi ürün ile ilgili kayıt oluşturulur takibi sağlanır.
  • Garantisi olmayan ürünün yerinde müdahale edilip edilemeyeceğine karar verilir eğer yerinde müdahale edilemeyecek bir arıza söz konusu ise arızalı ürünün ilgili birimce Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Donanım Teknik Servisine  teslim edilmesi gerekir.
  • Yapılan incelemeden sonra  arızalı olan parça yok ise depoda. Kullanıcıya  cihazın arızasının üniversitemizde yapılamayacağı bilgisi verilir. İlgili birimin bütçesinden cihazın yetkili servisin numarası verilerek yaptırılacağı söylenir.
  • Garantisi olmayan ürünün parça temini için taşınır birimine ilgi parçanın olup olmadığı sorulur parça var ise arızalı ürünü getiren birimin arızalı parça için taşınır istek talebi tuttuktan sonra parça taşınır biriminden alınır cihaza takılır cihaz normal çalışır duruma getirilir. Daha sonra cihazı teslim alması için ilgi birime bilgi verilir.
  • İlgili birim ürünü teslim aldıktan sonra übys servis talep işlemlerinden ilgi arıza talebi sonlandırılır.
Menüyü Kapat