Akıllı Kart Birimi

Akıllı Kart Birimi : Bilgi İşlem Daire Bşk.’lığı bünyesinde 2014 yılında kurulmuştur. An itibariyle 2 personel olarak birim faaliyetlerini yürütmektedir. Bu faaliyetler tüm kartlı geçiş sistemlerini kapsamaktadır.

İzmir Kâtip Çelebi  Üniversitesi tarafından üniversite öğrenci ve personeline dağıtılan kartlar, “Akıllı Kart” olarak adlandırılmış olup, üzerinde manyetik çip mevcuttur. Akıllı kartların üniversite içinde çeşitli kullanım özellikleri bulunmaktadır. Bu kartlar;

1. Personel/Öğrenci kimlik kartı olarak,
2. İKÇÜ Kampüsüne yaya girişlerinde yaya turnikelerinden geçmek için,
3. Personel devam kontrol sisteminde,
4. Üniversite yemekhanelerinde günlük yemek kartı olarak kullanılmaktadır.

Kartlı geçiş sisteminin yazılımının yapılıp geliştirilmesi, donanım/yazılım kurulumu, işlerliğinin yürütülmesi, arıza tespiti ve gelen arızalara müdahale edilmesi ile sistem optimizasyon çalışmaları da dahil olmak üzere tümü birimin sorumlulukları arasındadır. Özet bir şekilde belirtilecek olursa;

  • Mevcut olan tüm öğrencilerimizin ve personellerimizin kartlarının ve kart kayıp/bilgi değişikliği başvurularında kart basım/tanımlama işlemleri gerçekleştirilmektedir.
  • Aydınlıkevler ve kampüs yemekhanelerinde, yemekhane turnikeleri ve okuyucuları ile tüm personel ve öğrencilere bakiye kontrolü yazılımı ile turnike geçişleriyle yemek alımı sağlanmaktadır. Yemekhane modül yazılımı mevcut olup raporlamaları görüntülenebilmektedir.
  • Personel giriş/çıkışları takip kontrolü için üniversite bünyesindeki 16 ana noktaya PDKS kart okuyucuları takılmış olup raporlamaları tamamlanmıştır.
  • Üniversitemizin giriş tag’larına mevcut 3 lokasyonda kart okuyuculu turnikeler konulmuş olup tüm giriş/çıkışlar akıllı kartlar okutularak gerçekleştirilmektedir.

 

 


Başa Dön